ul. Siennicka 40, 04-393 Warszawa
A+
A-

Zajęcia i warsztaty

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą zajęć grupowych i warsztatów na rok szkolny 2020/2021 (lista będzie aktualizowana na bieżąco):
 

JAK WRÓCIĆ DO SZKOŁY PO DŁUGIEJ NIEOBECNOŚCI?

Tematyka spotkania:

  • Co to jest stres i lęk?
  • Objawy stresu szkolnego.
  • Jakie mogą być przyczyny odmowy chodzenia do szkoły?
  • Czynniki utrudniające powrót do szkoły.
  • Czynniki wspierające dziecko w powrocie do szkoły.
  • Pomoc dziecku.
  • Pomoc rodzicom.
Szkolenie będzie realizowane w trybie stacjonarnym lub on-line (przez platformę ZOOM), w zależności od sytuacji epidemiologicznej i zalecanych ograniczeń.
 
Dwa terminy spotkania do wyboru:
26.08.2020r (realizowane w trybie on-line)
14.09.2020r. (realizowane w trybie stacjonarnym lub on-line)
 
Czas trwania: 17:00 do 19:00
 
Zapisy telefonicznie: (22) 610-21-32 lub mailowo: poradnia16@ppp16.waw.pl (ilość miejsc ograniczona). Szkolenie odbędzie po zgłoszeniu się min. 6 uczestników.
 
Osoba prowadząca: Anna Gutenberg – Piela – psycholog

 

DZIECKO Z MUTYZMEM WYBIÓRCZYM W PRZEDSZKOLU

Tematyka spotkania:

  • Mutyzm - mity dotyczące mutyzmu.
  • Definicja mutyzmu, kryteria diagnostyczne.
  • Mutyzm, a inne zaburzenia (diagnoza różnicowa).
  • Charakterystyka dziecka z mutyzmem.
  • Czynniki wpływające i podtrzymujące mutyzm.
  • Dziecko z mutyzmem a dziecko nieśmiałe.
  • Praca z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu.
  • Czego robić nie wolno, a co mówić, jak reagować.
  • Terapia dziecka z mutyzmem.
Warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego.

Termin spotkania: czwartek 19.11.2020 r., godz. 16:30-18:30 (platforma Zoom)

Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres anna.roguska@ppp16.waw.pl do 13.11.2020 r.

Po warsztatach uczestnicy otrzymają zaświadczenia oraz materiały szkoleniowe.

Psycholodzy prowadzący: mgr Anna Roguska, mgr Anna Gromek

 

PSYCHOPATOLOGIA DLA NAUCZYCIELI (I NIE TYLKO)

Celem wykładów jest wsparcie nauczycieli pracujących z uczniami z zaburzeniami psychicznymi, zwłaszcza tych nauczycieli,  którzy prowadzą zajęcia w ramach nauczania indywidualnego  i zindywidualizowanej ścieżki nauczania.  Wsparcie to będzie polegać przede wszystkim na dostarczeniu nauczycielom wiedzy o zaburzeniach emocjonalnych i psychicznych oraz koniecznych dostosowań w procesie dydaktycznym i wychowawczym, z uwzględnieniem pracy zdalnej. Po wykładach, będzie istniała możliwość dyskusji,  zadania pytań, omówienia indywidualnych trudności w pracy z uczniem, a także poznaniu problemów innych nauczycieli.

Tematy wykładów:
  1. Gdzie zniknęły nerwice? - krótka historia psychopatologii oraz przegląd zaburzeń wieku rozwojowego.
  2.  Boję się, proszę Pani!!! - lęk w dzieciństwie i  zaburzenia lękowe najczęściej spotkane w wieku szkolnym.
  3. Bo mnie to nikt nie lubi –  o nieśmiałości, lęku społecznym w dzieciństwie i  fobii społecznej.
  4.  O różnych dziwnościach – czyli dlaczego fobia szkolna nie jest fobią i dlaczego niektórzy nie odzywają się w szkole ( odmowa chodzenia do szkoły, mutyzm wybiórczy).
  5. Po wielkim stresie - zaburzenia adaptacyjne, zaburzenie stresu ostrego, PDSD.
  6. Mamo, gdzie jesteś? - zaburzenia przywiązania.
  7. Czarny ocean rozpaczy - zaburzenia nastroju część I -  Epizod depresji.
  8. Na huśtawce - zaburzenia nastroju część II-  Inne zaburzenia nastroju: dystymia, zaburzenie dwubiegunowe, cyklotymia.
  9. W innych światach - uczeń z zaburzeniami psychotycznymi w szkole.
  10.  Jeść albo nie jeść? Oto jest pytanie. - zaburzenie odżywiania
  11. Coś tu nie tak pachnie - o zaburzeniach nawyków.
  12. Uczeń niegrzeczny czy zaburzony? - zaburzenia zachowania i zaburzenia opozycyjno-buntownicze.
  13. W ciągłym ruchu - zaburzenie nadpobudliwości psychoruchowej.
  14. Wsparcie i pomoc uczniowi z zaburzeniami psychicznymi - podsumowanie.
Cykl wykładów (ok. 60-90 min i ok 30 min na pytania dyskusje, poradnictwo), łączny czas trwania to 120 min.
Czwartki od 17 do 19 terminy:
8 X, 22 X, 12 XI, 26 XI, 10 XII, 14 I, 11 II, 25 II, 11 III, 25 III, 8 IV, 22 IV, 29 IV, 13 V (platforma Zoom)
 
Dla kogo? Dla nauczycieli ( wszystkich: przedmiotowych,  przedmiotów zawodowych, nauczania początkowego,  przedszkolnego, bibliotekarzy, pedagogów szkolnych), ale także rodziców i innych osób zainteresowanych.
Ważne: wykład nie jest dedykowany dla psychologów, zawiera informacje tożsame z podstawową wiedzą nabytą w trakcie studiów psychologicznych.

Można uczestniczyć w cyklu, ale też w pojedynczych wykładach.

Zapisy prowadzone są mailowo (oddzielnie na każdy wykład) pod adresem: poradnia16@ppp16.waw.pl

Link do każdego spotkania będzie pojawiał się w dzień wykładu na naszej stronie internetowej.


Prowadząca: dr Anna Steinhagen, psycholog, psychoterapeuta

ŻAŁOBA. JAK ROZMAWIAĆ Z DZIEĆMI O ŚMIERCI?


Spotkanie będzie poruszało następujące tematy:

  • Jak dzieci rozumieją pojęcie śmierci?
  • Jak dzieci przeżywają żałobę? Etapy żałoby.
  • Jak rozmawiać z dziećmi o śmierci?


Dla kogo? Dla nauczycieli, pedagogów szkół podstawowych i przedszkoli

Szkolenie odbędzie się stacjonarnie (w sytuacji zaleceń do pracy zdalnej spotkanie możliwe przez zoom).
 
Termin:
17.11.2020 r. godz. 15.00-17.00

Zapisy mailowo: marta.boguslawska-michniak@ppp16.waw.pl (ilość miejsc ograniczona).
 
Osoby prowadzące: 
Magdalena Krakowian-Rząca - psycholog, Marta Bogusławska-Michniak - psycholog

JEŚLI NIE TABLET, TO CO?

Tematyka spotkania:
Dzięki udziałowi w webinarium rodzic dowie się jak ważna dla rozwoju dziecka jest więź z opiekunem,
poszerzy wiedzę jak niekorzystny wpływ na rozwój i zachowanie dzieci ma kontakt z wysokimi technologiami, oraz zostanie wyposażony w repertuar atrakcyjnych i rozwijających  pomysłów na zabawy z dziećmi.

Dla kogo? Dla rodziców

Szkolenie będzie realizowane przez platformę ZOOM.
 
Termin:
23.02.2021 r. godz. 17.00-19.00

Zapisy mailowo: anna.blaszczyk-sadowska@ppp16.waw.pl (ilość miejsc ograniczona). Zapisy do 19.02.2021 r.
 
Osoby prowadzące: Anna Błaszczyk-Sadowska, Katarzyna Kulpa- Kielar

 

DZIECKO Z OPÓŹNIONYM ROZWOJEM MOWY


Podczas webinarium uczestnicy dowiedzą się:

  • czym jest opóźniony rozwój mowy,
  • kiedy powinien niepokoić,
  • jak pracować z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy w gabinecie logopedycznym,
  • jak wspierać w grupie przedszkolnej.


Dla kogo? logopedzi, nauczyciele wychowania przedszkolnego

Szkolenie będzie realizowane przez platformę ZOOM.
 
Termin:
12.01.2021 r. godz. 17.30-19.30

Zapisy mailowo: anna.blaszczyk-sadowska@ppp16.waw.pl (ilość miejsc ograniczona). Zapisy do 05.01.2021 r.
 
Osoba prowadząca: Anna Błaszczyk-Sadowska

 

DZIECI Z TRUDNYMI ZACHOWANIAMI. Jak rozumieć, jak reagować i jak wspierać?

Plan spotkania:

  • Trudności wychowawcze z jakimi spotykamy się  w pracy?
  • Potrzeby psychiczne dziecka. Piramida potrzeb Maslowa.
  • Nawiązywanie dobrego kontaktu z dzieckiem. Na co należy zwrócić uwagę?
  • Wpływ niezaspokojonych potrzeb na uczucia i zachowania dziecka
  • Uczucia a rozwój dziecka.
  • Wykorzystanie prezentowanej wiedzy w praktyce. Omówienie przypadku.

Dla kogo? Warsztat skierowany jest do pracowników niepedagogicznych zatrudnionych w żłobkach i przedszkolach.

Szkolenie będzie realizowane stacjonarnie (w sytuacji zaleceń do pracy zdalnej spotkanie możliwe przez zoom)
 
Termin:
09.02.2021 r. godz. 15.00

Zapisy mailowo: marta.boguslawska-michniak@ppp16.waw.pl (ilość miejsc ograniczona).
 
Osoby prowadzące: Anna Knypińska - psycholog,
Marta Bogusławska-Michniak - psycholog

 

RODZEŃSTWO BEZ RYWALIZACJI (cz. II Szkoły Dla Rodziców)

Plan spotkania:

  • Rywalizacja i zazdrość między dziećmi;
  • Problem sprawiedliwości, ulubieńców i egoizmu
    Wpisywanie w role;
  • Kłótnie, bójki i różne inne trudności.

WYŁĄCZNIE DLA RODZICÓW, KTÓRZY UKOŃCZYLI CZĘŚĆ I SZKOŁY DLA RODZICÓW

Szkolenie będzie realizowane stacjonarnie (w sytuacji zaleceń do pracy zdalnej spotkanie możliwe przez zoom)
 
Terminy: 10.05.; 17.05; 24.05; 31.05.2021 r. (poniedziałki), 17.00- 20.00

Zapisy telefonicznie: (22) 610-21-32 lub mailowo: poradnia16@ppp16.waw.pl (ilość miejsc ograniczona).
 
Osoba prowadząca: Lidia Zienkiewicz, psycholog

 

GRY I ZABAWY TABLICZKĄ MNOŻENIA

Warsztaty przeznaczone dla rodziców uczniów kl. III-VI.  Celem warsztatów jest zapoznanie rodziców z grami i zabawami matematycznymi utrwalającymi znajomość tabliczki mnożenia.
 

Metody pracy:

  • czynnościowa (zadania do wykonania)

Formy organizacyjne:

  • indywidualna, zespołowa

Pomoce:

  • kostki do gry, kostki liczbowe;
  • kredki i kartki;
  • plansze z grami i pionki;
  • Karty Matematyczne. Tabliczka Mnożenia. Uczą i bawią w szkole i w domu.
Warsztaty będą realizowane stacjonarnie (w sytuacji zaleceń do pracy zdalnej spotkanie możliwe przez zoom).
 
Termin: 24.10.2020 r., godz. 10.00- 12.00

Zapisy telefonicznie: (22) 610-21-32 lub mailowo: poradnia16@ppp16.waw.pl (ilość miejsc ograniczona).
 
Osoba prowadząca: Joanna Awdziewicz

 

WIEM, ROZUMIEM, UCZĘ SIĘ!

Warsztaty jednosemestralne składają się z 10 -12 cotygodniowych spotkań.
Warsztaty przeznaczone są dla osób, które doświadczają  trudności w przyswajaniu i trwałym zapamiętywaniu informacji.
W programie m.in.: określenie indywidualnego stylu uczenia się, czynniki sprzyjające uczeniu się, pamięć i sposoby na zapamiętywanie: techniki pamięciowe, mapy myśli, sketchnotki, karteczki indeksujące, ćwiczenia koncentracji uwagi

Dla kogo? Warsztat skierowany jest do uczniów klas V-VII.

Warsztaty będą realizowane stacjonarnie (w sytuacji zaleceń do pracy zdalnej spotkanie możliwe przez zoom).
 
Terminy: środy (od 7.10.2020), godz. 17.00-18.00

Zapisy telefonicznie: (22) 610-21-32 lub mailowo: poradnia16@ppp16.waw.pl (ilość miejsc ograniczona).
 
Osoba prowadząca: Katarzyna Hanas-Wieczorek

 

OD RADOSNEGO HASANIA DO PIĘKNEGO PISANIA

Zajęcia kształtujące gotowość do nauki pisania w oparciu o naturalną aktywność ruchową i rysunkową dziecka,  wykorzystujące metodę systemu „Edukacja przez ruch” autorstwa Doroty Dziamskiej

Celem zajęć jest:

  • oswojenie dziecka z liniaturą
  • przygotowanie dziecka do zdobycia umiejętności pisania poprzez opanowanie i zapamiętanie przez nie tych ruchów, które są niezbędne przy pisaniu liter i wyrazów
  • pomoc dziecku w nauce kreślenia znaków w stały sposób i to taki, jaki jest najkorzystniejszy dla zapewnienia szybkości, płynności i czytelności jego pisma (by przyszłe pismo nie podlegało degradacji nawet przy szybkim tempie pisania)
  • czerpanie radości z aktywnego działania

Dla kogo? Dzieci 5-7 letnie (zerówka, 1 klasa)

Warsztaty będą realizowane stacjonarnie (w sytuacji zaleceń do pracy zdalnej spotkanie możliwe przez zoom).
 
Terminy: Wtorki, godz. 16.00-17.00
                                           17.00-18.00
                                           18.00-19.00

Zapisy u osoby prowadzącej (ilość miejsc ograniczona).
 
Osoba prowadząca: mgr Dorota A. Drzymulska, pedagog korekcyjny

 

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

Celem zajęć jest:
  • nauka rozpoznawania i wyrażania emocji,
  • poznanie sposobów radzenia sobie ze złością i gniewem,
  • kształtowanie poczucia własnej wartości,
  • rozwijanie relacji rówieśniczych i nauka technik skutecznej komunikacji.

Dla kogo? Dla dzieci 6 letnich uczęszczających do zerówki.

Warsztaty będą realizowane stacjonarnie (w sytuacji zaleceń do pracy zdalnej spotkanie możliwe przez zoom).
 

Cykl 8 spotkań:
03.03; 10.03; 17.03; 24.03; 31.03; 07.04; 14.04; 21.04.2021 w godzinach 17.45-18.45.

Zapisy mailowo: katarzyna.czupryna@ppp.16.waw.pl (ilość miejsc ograniczona).
 
Osoba prowadząca: Katarzyna Czupryna

 

START ART

Zajęcia prowadzone według założeń systemu Edukacja przez ruch realizują model holistycznego rozwoju człowieka. Co oznacza, że czynności wykonywane przez dzieci podczas zajęć wspomagają ich rozwój fizyczny, emocjonalny, społeczny i poznawczy.
Zajęcia START ART nie koncentrują się na realizacji końcowych, estetyzujących dzieł, ale przede wszystkim na wydobywaniu z dzieci ich twórczego potencjału, budowaniu poczucia bezpieczeństwa, akceptacji i podnoszenia poziomu poczucia własnej wartości. Uczestnictwo w zajęciach ma  dać dziecku możliwość odniesienia sukcesu i zwyczajną radość. Radość bez kompleksów, bez zahamowani, z wiarą, że wszystko jest możliwe do osiągnięcia.

Zajęcia adresowane są do dzieci, które:

  • nie wierzą w swoje możliwości (nie tylko twórcze)
  • maja niskie poczucie własnej wartości
  • są wstydliwe, zamknięte w sobie
  • mają kłopot z dzieleniem się z innymi
  • słabo się koncentrują


Dla kogo? Dzieci w wieku przedszkolnym

Warsztaty będą realizowane stacjonarnie (w sytuacji zaleceń do pracy zdalnej spotkanie możliwe przez zoom).
 
Terminy: soboty, godz. 9.00-10.00
                                           10.00-11.00
                                           11.00-12.00

Zapisy u osoby prowadzącej (ilość miejsc ograniczona). 
 
Osoba prowadząca: mgr Dorota A. Drzymulska, pedagog korekcyjny

 

STYMULACJA PSYCHORUCHOWA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

Program zajęć terapeutycznych jest formą pomocy skierowaną do dzieci w wieku przedszkolnym, które mają trudności w zakresie:

  •  czynności ruchowych (niezręczność, męczliwość, słaba koordynacja ruchowa lub jej brak, łatwość tracenia równowagi lub jej brak, występowanie współruchów
  • rozwoju mowy (opóźnienie)
  • znajomości schematu ciała (opóźnienie) i wynikającego stąd braku orientacji w przestrzeni i czasie
  • poczucia pewności siebie
  • lateralizacji
  • technik szkolnych (grupa ryzyka dysleksji, niechęć do rysowania, mylenie kolorów i kształtów)

Dla kogo? Dzieci w wieku przedszkolnym

Warsztaty będą realizowane stacjonarnie (w sytuacji zaleceń do pracy zdalnej spotkanie możliwe przez zoom).
 
Terminy: poniedziałki, godz. 17.00-18.00

Zapisy u prowadzących (ilość miejsc ograniczona).
 
Osoby prowadzące: mgr Anna Knypińska, psycholog
mgr Dorota A. Drzymulska, pedagog korekcyjny

 

DZIECKO Z AUTYZMEM/ ZESPOŁEM ASPERGERA W PRZEDSZKOLU

  • Autyzm i Zespół Aspergera definicja pojęć.
  • Rodzaje i powody trudności funkcjonowania w przedszkolu dzieci z zaburzeniami rozwoju.
  • Jaka jest specyfika funkcjonowania i uczenia się dzieci z zaburzeniami rozwoju?
  • Jak ułatwiać dziecku autystycznemu funkcjonowanie w grupie ?
  • Techniki motywowania dziecka – jak stosować wzmocnienia ze szczególnym uwzględnieniem pracy na grupie. 
  • Radzenie sobie z zachowaniami trudnymi w grupie


Dla kogo? Warsztat skierowany jest do pracowników niepedagogicznych- pomocy nauczyciela wspierających dzieci z autyzmem w przedszkolach

Warsztaty będą realizowane stacjonarnie (w sytuacji zaleceń do pracy zdalnej spotkanie możliwe przez zoom).
 
Terminy: 02.12.2020, godz. 17-19

Zapisy mailowo: katarzyna.czupryna@ppp16.waw.pl do 25.11.2020 (ilość miejsc ograniczona).
 
Osoba prowadząca: Katarzyna Czupryna

 

JAK WSPIERAĆ POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM?

Plan spotkania:

  • Poczucie własnej wartości czym jest?
  • Zachowania i postawy rodziców czy mają znaczenie?
  • Sekrety skutecznego chwalenia
  • Samodzielność w kształtowaniu się poczucia własnej wartości

Dla kogo? Dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym

Warsztaty będą realizowane przez Zoom.
 
Termin: 13.02.2021 r. (sobota) godz.: 10.00-12.00

Zapisy mailowo: katarzyna.czupryna@ppp16.waw.pl (ilość miejsc ograniczona).
 
Osoby prowadzące: Marta Bogusławska-Michniak, Katarzyna Czupryna

 

DOMOWE ZABAWY LOGOPEDYCZNE

Celem spotkania jest pokazanie rodzicom ciekawych pomysłów na ćwiczenia i zabawy logopedyczne, które wspomagają rozwój mowy małego dziecka a także zachęcenie rodziców do wspólnego z maluchami eksperymentowania.

Dla kogo? Dla rodziców dzieci do 4. roku życia

Warsztaty będą realizowane przez Zoom.
 
Termin: 6.02.2021, godz. 10.00-12.00

Zapisy telefonicznie: (22) 610-21-32 lub mailowo: poradnia16@ppp16.waw.pl (ilość miejsc ograniczona).
 
Osoby prowadzące: mgr Beata Moskała, mgr Joanna Skowrońska


 

JAK TO POWIEDZIEĆ?

Warsztaty „Jak to powiedzieć?” są formą pomocy pedagogicznej adresowaną do dzieci, u których występują problemy w komunikowaniu się z innymi osobami, wynikające z trudności w rozumieniu mowy czy jej produkcji.

Dla kogo? Warsztat skierowany jest tylko do osób, które braly w nich udział w roku szkolnym 2019/2020.

Warsztaty będą realizowane przez Zoom.
 
Terminy: II semestr, 1 raz w miesiącu we wtorki
(godzina spotkań będzie ustalona, kiedy dzieci otrzymają plan lekcji na II semestr).
 
Osoby prowadzące: Mgr Beata Moskała, mgr Małgorzata Księżycka

 

PSYCHOLOGICZNA PIERWSZA POMOC - DLA TYCH, KTÓRZY CHCĄ POMAGAĆ INNYM

Podczas zajęć uczniowie poznają i przećwiczą sposoby wspierania różnych osób w swoim otoczeniu, a w szczególności:

  • Dowiedzą się jak wspierać i jak nie wspierać;
  • Poznają korzyści i zagrożenia z udzielania wsparcia innym;
  • Lepiej zrozumieją swoje zachowania i nawyki w sytuacji pocieszania;
  • Poznają miejsca, gdzie szukać pomocy.


Dla kogo? Dla uczniów klas 6-8 szkół podstawowych, którzy chcą dowiedzieć się w jaki sposób lepiej wspierać swoich znajomych.

Warsztaty będą realizowane stacjonarnie - w przypadku wprowadzenia restrykcji praca będzie odbywać się za pośrednictwem programu Microsoft Teams.
 
Terminy: 18.02, 25.02, 04.03, 11.03.2021, godz. 16.00-17.00

Zapisy bezpośrednio u prowadzącego, adres mailowy: pawel.blonski@ppp16.waw.pl
 
Osoba prowadząca: mgr Paweł Błoński, psycholog


 

"DOMOWE SPOSOBY" NA POPRAWĘ SNU U DZIECI I MŁODZIEŻY

Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się:

  • Dlaczego sen odgrywa istotną rolę u dzieci i młodzieży;
  • Ile dziecko powinno poświęcać czasu na sen;
  • Co rodzic może zrobić w domu, aby pomóc dziecku z trudnościami ze snem;
  • Gdzie szukać dalszej pomocy i jak się do niej przygotować.


Dla kogo? Rodzice dzieci w każdym wieku (od urodzenia do szkoły średniej).

Wykład będzie realizowany przez Microsoft Teams.
 
Termin: 17.02.2021, godz. 16:30-18:00

Zapisy bezpośrednio u prowadzącego, adres mailowy: pawel.blonski@ppp16.waw.pl
 
Osoba prowadząca: mgr Paweł Błoński, psycholog

 

Wszelkie prawa zastrzeżone 2021 / Deklaracja dostępności / Polityka prywatności
UWAGA!
W najbliższą sobotę (21 listopada) sekretariat Poradni będzie nieczynny.


Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.   akceptuje  polityka prywatności