ul. Siennicka 40, 04-393 Warszawa
A+
A-

Mediacje i interwencje kryzysowe

MEDIACJE


Mediacje s膮 metod膮 rozwi膮zywania konflikt贸w.To proces, w kt贸rym przy pomocy bezstronnego i neutralnego mediatora, strony konfliktu mog膮 wypracowa膰 porozumienie, kt贸re - w przekonaniu ka偶dej z nich -  b臋dzie uczciwe  i sprawiedliwe.


Zasady mediacji:
Mediacja opiera si臋 na  kilku fundamentalnych zasadach. Ich przestrzeganie stanowi w du偶ej mierze o  jej pozytywnym efekcie:

Ofert臋 mediacyjn膮 kierujemy do szk贸艂 i plac贸wek o艣wiatowych, kt贸re chc膮 skorzysta膰 z pomocy do艣wiadczonych mediator贸w przy rozwi膮zaniu konflikt贸w w plac贸wce (konflikty: r贸wie艣nicze o du偶ej skali, konflikty mi臋dzy rodzicami, a dzie膰mi; konflikty mi臋dzy rodzicami, a pracownikami szko艂y/plac贸wki; konflikty wynikaj膮ce z relacji w 艣rodowisku szkolnym/plac贸wce; itp.).
Prowadzone s膮 r贸wnie偶 mediacje rodzinne (pomoc w rozwi膮zywaniu konfikt贸w dotyczacych sytuacji wychowawczej dziecka), na kt贸re kieruje psycholog PPP nr 16 po wcze艣niejszej konsultacji.


Mediacje prowadzone w Poradni nie maj膮 charakteru mediacji s膮dowych.

COACHING


Coaching to proces pomagania drugiej osobie, maj膮cy na celu dotarcie do jej szczytowych mo偶liwo艣ci. Polega on na rozwijaniu silnych stron tej osoby, pomocy w pokonywaniu wewn臋trznego oporu i przekroczeniu w艂asnych ogranicze艅 (Kilburg,1996).
Coaching grupowy  polega na pracy coacha z grup膮 kilku os贸b na indywidualnych celach cz艂onk贸w grupy. Ten rodzaj coachingu jest stosowany w pracy z grup膮 ludzi o podobnych potrzebach, np. komunikacja, kreatywno艣膰 i innowacyjno艣膰, rozwi膮zywanie problem贸w. W tym wypadku rodzice b臋d膮 pracowali na indywidualnych celach, zwi膮zanych z rodzicielstwem, po偶膮dan膮 postaw膮 rodzica, wychowaniem dzieci oraz mo偶liwo艣ci wykorzystania zasob贸w rodzica w projektowaniu dalszej edukacji  dziecka (ostatnie klasy szk贸艂 podstawowych i gimnazjalnych).
 
Coaching grupowy skierowany jest do rodzic贸w.  Coaching indywidualny skierowany jest do dyrektor贸w i nauczycieli specjalist贸w (pedagog贸w, psycholog贸w i innych).
Na zam贸wienie szko艂y mo偶liwy jest coaching zespo艂owy.

SUPERWIZJE


Superwizje adresowane s膮 do nauczycieli, nauczycieli specjalist贸w i dyrektor贸w plac贸wek o艣wiatowych.
Superwizje pomagaj膮 dostrzec granic臋 pomi臋dzy odpowiedzialno艣ci膮, wynikaj膮c膮 z roliosoby udzielaj膮cej pomocy/wsparcia, a odpowiedzialno艣ci膮 klienta.
Superwizje s膮 takim procesem, w kt贸rym jest mo偶liwo艣膰 przyjrzenia si臋 trudno艣ciom pojawiaj膮cym si臋 podczas udzielania wsparcia i znalezienia indywidualnego sposobu radzenia sobie z nimi.Wzmocnienie tej umiej臋tno艣ci s艂u偶y nie tylko osobie pomagaj膮cej, ale r贸wnie偶 odbiorcy jego pomocy.

Udzia艂 w superwizjach pomaga spojrze膰 na problem z r贸偶nych perspektyw, dojrze膰 go w szerszym kontek艣cie, co u艂atwia jego zrozumienie i znalezienie w艂a艣ciwego rozwi膮zania. Mo偶liwo艣膰 poznania i zrozumienia swoich emocji, a tak偶e emocji klient贸w, ich postaw i potrzeb, pomaga w zmniejszeniu lub uwolnieniu si臋 od napi臋cia, frustracji i wielu  negatywnych uczu膰.
 

INTERWENCJA KRYZYSOWA


Forma pomocy w nag艂ej i niespodziewanej sytuacji trudnej - kryzysie. Do interwenta kryzysowego dzieci, m艂odzie偶 i ich rodzice kierowani s膮 przez psychologa poradni opiekuj膮cego si臋 dan膮 plac贸wk膮, dyrektora szko艂y/przedszkola, pedagoga szkolnego, nauczyciela ucz膮cego lub wychowawc臋 (celem jest udzielenie jak najszybszej pomocy osobie w kryzysie).

Praca z dzie膰mi, m艂odzie偶膮 i rodzicami odbywa si臋 w oparciu o procedury interwencji kryzysowej: diagnoza czynnika wywo艂uj膮cego kryzys (np. trauma, 偶a艂oba, strata) stabilizacja i normalizacja dziecka, m艂odzie偶y, rodzica w taki spos贸b aby usun膮膰 negatywne skutki emocjonalne, somatyczne i behawioralne.

 

Wszelkie prawa zastrze偶one 2022 / Deklaracja dost臋pno艣ci / Polityka prywatno艣ci
UWAGA! 5 lutego 2022 roku (sobota)
sekretariat Poradni b臋dzie nieczynny.

 
Ta strona u偶ywa COOKIES. Korzystaj膮c z niej wyra偶asz zgod臋 na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przegl膮darki.   akceptuje  polityka prywatno艣ci