CZĘŚĆ 2. KLOCKI
- motorykę małą
- planowanie ruchu
- wyobraźnię przestrzenną
- koordynację wzrokowo-ruchową
- wyobraźnię i kreatywność
Przygotujcie kilka pojemników i posegregujcie klocki wg koloru (na początek dwa kolory), później zwiększajcie ilość kolorów, możecie też budować jednokolorowe wieże. Gdy dziecko dobrze sobie radzi możecie segregować klocki z uwagi na dwie cechy: np. kształt i kolor, kolor i wielkość (duże żółte, małe żółte; czerwone kwadraty, czerwone prostokąty).
Ułóż wymyśloną sekwencję klocków (np. żółty, czerwony, żółty, czerwony), niech dziecko ją odwzoruje. Czyli zabawa „ ułóż tak samo jak ja”.
Układamy sekwencję, którą kontynuuje dziecko, czyli zabawa
„układaj dalej” (na początek przygotuj dziecku klocki, które będą potrzebne).
Ułóż prostą budowlę, niech dziecko ułoży dokładnie taką samą. Później zamieńcie się rolami, dzieci uwielbiają dawać zadania rodzicom.
Odwzoruj na kartce kształty klocków w dowolnej konfiguracji, na podstawie kształtu niech dziecko dopasuje klocki.
Ułóż 2-3 klocki - w szereg lub w wieżę. Zadaniem dziecka jest zapamiętać układ. Zasłoń układ, zachęć dziecko do odtworzenia z pamięci. A teraz niech dziecko sprawdzi Twoją pamięć.
Klocki idealnie sprawdzają się do nauki liczenia. Możecie przeliczać klocki, dobierać odpowiednią ilość klocków do liczby.
Przyjemnej nauki przez zabawę!